Μύθοι
·
Τα χαρισματικά παιδιά μπορούν να πετύχουν οτιδήποτε βάλουν στο
μυαλό τους. Το μόνο που έχουν να κάνουν είναι συγκεντρωθούν σ’ αυτό.
·
Τα χαρισματικά παιδιά έχουν λιγότερα προβλήματα από τους άλλους,
επειδή η ευφυΐα τους και οι ικανότητές τους τούς επιτρέπουν να μην χρειάζεται
να αφιερώσουν επιπλέον χρόνο ή προσοχή και τους απαλλάσσουν από τα καθημερινά
μικροπροβλήματα.
·
Τα χαρισματικά παιδιά είναι αυτόκαθοδηγούμενα. Ξέρουν τι πρέπει
να κάνουν στη ζωή τους. Το μέλλον τους προδιαγράφεται λαμπρό, αφού ένας
κόσμος ευκαιριών απλώνεται μπροστά τους.
·
Η πραγματική αξία του χαρισματικού παιδιού βρίσκεται στη δύναμη
του μυαλού του.
·
Η οικογένεια του χαρισματικού παιδιού μπορεί πάντα να
αναγνωρίσει, να εκτιμήσει και να επιβραβεύσει τις ικανότητές του και να το
ενθαρρύνει στο να θέσει υψηλούς στόχους και να τους πετύχει.
·
Όλα τα χαρισματικά παιδιά έχουν υψηλές επιδόσεις. Δεν χρειάζεται
να προσπαθήσουν ιδιαίτερα για να πετύχουν καλούς βαθμούς.
·
Οι χαρισματικοί μαθητές είναι μια ομοιογενής ομάδα ατόμων με
υψηλές επιδόσεις.
·
Τα χαρισματικά παιδιά δεν χρειάζονται βοήθεια. Ιδιαίτερα δεν
χρειάζονται βοήθεια για να μελετήσουν, αν είναι πράγματι χαρισματικά τότε
μπορούν να τα καταφέρουν μόνα τους.
·
Η συναισθηματική και κοινωνική ωρίμανση των χαρισματικών παιδιών
είναι στο ίδιο επίπεδο με τη διανοητική τους ωριμότητα.
·
Τα χαρισματικά παιδιά είναι πληκτικά, ανόητα, αφελή άτομα,
κοινωνικά απομονωμένα.
·
Συμμαθητές και εκπαιδευτικοί επιθυμούν διακαώς να ενσωματώσουν
στην τάξη τους ένα χαρισματικό παιδί.
·
Οι εκπαιδευτικοί μπορούν πολύ εύκολα να αναγνωρίσουν ένα
χαρισματικό παιδί και κάνουν ότι μπορούν για να υποστηρίξουν τα δικαιώματα
και να ικανοποιήσουν τις ανάγκες του.
·
Τα χαρισματικά παιδιά τα συναντά κανείς μόνο στις οικογένειες με
υψηλό κοινωνικό και οικονομικά προφίλ.
|
… και
αλήθειες για τα χαρισματικά παιδιά
·
Τα χαρισματικά παιδιά είναι συχνά τελειομανή και ιδεαλιστές.
Συχνά η αυτό-εκτίμηση και η αυτό-αξία τους εξαρτάται από την επίδοση και τους
βαθμούς τους, και συχνά καταλαμβάνονται από το φόβο ότι θα αποτύχουν.
·
Η συναισθηματική και κοινωνική τους ανάπτυξη μπορεί να μην
συμβαδίζει με την νοητική τους. Έτσι, για παράδειγμα, ένα 15χρονος έφηβος μπορεί
να έχει διανοητική ηλικία 30χρονου και συναισθηματική ηλικία 5χρονου.
·
Τα χαρισματικά παιδιά μπορεί να βιώνουν με υπερευαισθησία τις
προσδοκίες τις δικές τους και των άλλων, με αποτέλεσμα ενοχές για τις
επιδόσεις τους ή τους βαθμούς τους όταν είναι χαμηλοί.
·
Τα χαρισματικά παιδιά χρειάζονται πραγματικές προκλήσεις και
προβλήματα για να εργαστούν και να πετύχουν υψηλές επιδόσεις. Οι χαρισματικοί
μαθητές συχνά αρνούνται να εργαστούν μόνο και μόνο για να επιτύχουν καλούς
βαθμούς.
·
Μερικά χαρισματικά παιδιά μαθαίνουν “δομημένα”, θα υποδείξουν με ακρίβεια τα βήματα αλλά
μπορεί να κάνουν λάθος στην τελική απάντηση. Άλλα παιδιά μαθαίνουν
αισθητηριακά, μπορεί να παραλείψουν τα ενδιάμεσα στάδια και να μην είναι σε
θέση να εξηγήσουν πως έφτασαν στη σωστή απάντηση.
·
Οι χαρισματικοί μαθητές μπορεί να είναι τόσο προχωρημένοι σε
σχέση με τους χρονολογικούς συμμαθητές τους, ώστε να γνωρίζουν τη μισή και
παραπάνω ύλη πριν αρχίσει καν το σχολικό έτος. Η πλήξη μπορεί να έχει σαν
αποτέλεσμα χαμηλές επιδόσεις και κακούς βαθμούς.
·
Τα χαρισματικά παιδιά συχνά σκέφτονται αφαιρετικά και με
τέτοια πολυπλοκότητα που μπορεί να χρειάζονται βοήθεια με την ύλη και τα
διαγωνίσματα. Μπορεί να μην είναι σε θέση να επιλέξουν την (προφανή) απάντηση
σε μια ερώτηση πολλαπλών επιλογών επειδή βλέπουν ότι όλες οι απαντήσεις
μπορεί να ισχύουν.
·
Τα χαρισματικά παιδιά που τα πηγαίνουν καλά στο σχολείο,
μπορεί να ορίζουν ως επιτυχία το Άριστα και ως αποτυχία οτιδήποτε λιγότερο
από Άριστα. Στην εφηβεία, μπορεί να είναι απρόθυμοι να δοκιμάσουν οτιδήποτε
αν δεν είναι βέβαιοι για την επιτυχία.
·
Τα χαρισματικά παιδιά τα συναντά κανείς σε όλες τις κοινωνικές
ομάδες. Όμως ο κοινωνικός αποκλεισμός είναι υψηλός στις οικογένειες με χαμηλό
κοινωνικό ή οικονομικό προφίλ και εξαιρετικά υψηλός για τα χαρισματικά
κορίτσια.
|
Ο Σύλλογος ιδρύθηκε το 2003. Δραστηριοποιούμαστε στην παροχή υποστήριξης και καθοδήγησης στους γονείς για τον τρόπο με τον οποίο θα διαχειριστούν την διαφοροποίηση των παιδιών τους. Διενεργούμε δοκιμασίες μέτρησης και αξιολόγησης χαρακτηριστικών και παρέχουμε συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη σε χαρισματικούς και τις οικογένειές τους.