Ο Σύλλογος ιδρύθηκε το 2003. Δραστηριοποιούμαστε στην παροχή υποστήριξης και καθοδήγησης στους γονείς για τον τρόπο με τον οποίο θα διαχειριστούν την διαφοροποίηση των παιδιών τους. Διενεργούμε δοκιμασίες μέτρησης και αξιολόγησης χαρακτηριστικών και παρέχουμε συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη σε χαρισματικούς και τις οικογένειές τους.

Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2014

Μερικά χαρακτηριστικά των χαρισματικών παιδιών

Μερικά χαρακτηριστικά των χαρισματικών παιδιών
·   Περπάτησε νωρίς (στην ηλικία των 9-10 μηνών), κοιμάται λίγο, έχει μεγάλα αποθέματα ενέργειας, ενώ μπορεί να παρουσιάζει έλλειψη καλού φυσικού συντονισμού.
·   Μίλησε νωρίς και η γλωσσική του ικανότητα εξελίσσεται γρήγορα και σύνθετα. Χρησιμοποιεί πλούσιο λεξιλόγιο και με ακρίβεια, με μεγάλες προτάσεις και ορθή χρήση της γραμματικής και του συντακτικού, του αρέσει να παίζει με τις λέξεις και δοκιμάζει την χρήση τους σε νέες προτάσεις.
·   Από νωρίς κάνει συνεχείς και περίεργες ερωτήσεις κυρίως γύρω από τα φυσικά φαινόμενα και μαθαίνει πιο γρήγορα από τα άλλα παιδιά.
·   Μπορεί να διαβάζει μόνο του και κατανοεί αυτό που διαβάζει πολύ πριν πάει στο σχολείο χωρίς να το διδάξει κανείς. Είναι αδηφάγος αναγνώστης όλων των ειδών των βιβλίων, ενώ χρησιμοποιεί με άνεση βιβλία και εγκυκλοπαίδειες για να βρει τις πληροφορίες που επιθυμεί.
·   Εφαρμόζει αναλυτική λογική και κάνει πολύπλοκους συλλογισμούς, έχει τη δυνατότητα να εξάγει συμπεράσματα και κατανοεί και διαχειρίζεται τις αφηρημένες έννοιες, ενώ συχνά υποβάλλει ερωτήσεις φιλοσοφικού ή υπαρξιακού περιεχομένου (π.χ. δικαιοσύνη) που είναι δύσκολο να απαντηθούν.
·   Έχει εντυπωσιακή μακροπρόθεσμη μνήμη που του επιτρέπει να συσχετίζει νέες γνώσεις και έννοιες, ενώ επινοεί νέες, πρωτοφανείς και εξαιρετικές ιδέες.
·   Απεχθάνεται την αποστήθιση και την επανάληψη, και αποστρέφεται οτιδήποτε αφορά μηχανιστική απαρίθμηση και παπαγαλία.
·   Του αρέσει να κάνει υποθέσεις και να θέτει νέα προβλήματα και επιλύει προβλήματα χωρίς βοήθεια, συχνά κάνοντας πρωτότυπους συσχετισμούς (ή/και) παραλείποντας τα ενδιάμεσα στάδια.
·   Αντιλαμβάνεται το νόημα μετά από μια ή δυο φορές που θα ακούσει κάτι και χάνει το ενδιαφέρον του όταν του ζητηθεί να επαναλάβει πολλές φορές μια εργασία ή μια δραστηριότητα.
·   Θέτει υψηλούς στόχους, επικρίνει την εργασία του επιδιώκοντας το τέλειο και είναι ικανό να συγκεντρωθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα σε θέματα που το ενδιαφέρουν.
·   Έχει πρωτότυπη και ζωηρή φαντασία και μπορεί να εφαρμόζει ευφάνταστες ιδέες σε πραγματικές καταστάσεις.
·   Χειρίζεται τους αριθμούς με μεγαλύτερη ακρίβεια από τα παιδιά της ηλικίας του, χρησιμοποιεί με ευκολία αριθμητικές έννοιες και του αρέσει να ανακαλύπτει και να δημιουργεί αριθμητικές σχέσεις.
·   Έχει ευρείες γενικές γνώσεις και ενδιαφέρον για τον κόσμο,  θυμάται μεγάλο όγκο πληροφοριών, επιδεικνύει εξαιρετική παρατηρητικότητα και δείχνει έντονο ενδιαφέρον για ένα ευρύ, αλλά μεταβαλλόμενο, φάσμα θεμάτων.
·   Παρουσιάζει πρώιμο ενδιαφέρον για τα ρολόγια και τα ημερολόγια, και έχει την ικανότητα κατανόησης της λειτουργίας τους.
·   Αισθάνεται πιο άνετα με μεγαλύτερα παιδιά και ενήλικες και κάνει πνευματώδεις συζητήσεις μαζί τους, ενώ τα παιδιά της –χρονολογικής– ηλικίας του το θεωρούν “αλλόκοτο”.
·   Έχει αυξημένη, ασυνήθιστη, ιδιότυπη αίσθηση του χιούμορ.
·   Έχει έντονα συναισθήματα, αντιδράσεις και απόψεις και διαθέτει αυξημένη ικανότητα έντονης κριτικής σκέψης και αυτοκριτικής.